Szosowa wycieczka rowerowa Ötztaler Gletscherstraße

Sölden /
Stopień trudności:
Długość trasy: 30 km
Długość: 3:28 h

Na szczyt Alp. Przynajmniej jeśli jedzie się drogami asfaltowymi. Na wysokości 2830 metrów powietrze na rowerze szosowym zaczyna się rozrzedzać - ale być może jest to również spowodowane średnim nachyleniem 10,5%.

Charakter wyprawy

Ta wymagająca trasa dla rowerów szosowych prowadzi z Sölden w górę drogi lodowcowej o wysokości 2 830 metrów i stałym nachyleniu 13%. Należy pamiętać o zabraniu świateł na 1,8-kilometrowy tunel Rosi Mittermeier.

Informacje o wyprawie

  • Długość: 30 km
  • Czas trwania: 3:28 h
  • Ilość metrów przewyższenia do góry:1457 hm
  • Ilość metrow przewyższenia na zejściu:1457 m
Najwyższy punkt Wysokość

Punkt wyjściowy

Leisure Arena Sölden

Punkt docelowy

Leisure Arena Sölden
  • Kondycja 4 / 6
  • Technika 6 / 6

Najlepsza pora roku

  • stycznia
  • lutego
  • marca
  • kwietnia
  • maja
  • czerwca
  • lipca
  • sierpnia
  • września
  • października
  • listopada
  • grudnia

Opis

Na południowym krańcu Sölden droga do dwóch ośrodków narciarskich na lodowcu Rettenbach (znanym od początku sezonu Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim) i lodowcu Tiefenbach odgałęzia się w prawo do Hochsölden. Ze średnim nachyleniem 10,5%, Ötztal Glacier Road nie jest łatwym zadaniem. Ten trudny odcinek wzdłuż drogi, zbudowanej w 1972 roku, prowadzi z Sölden przez spektakularną dolinę Rettenbach do terenów narciarskich na lodowcu w Ötztal. Dzikie piękno wysokogórskiego terenu zapiera dech w piersiach, podobnie jak coraz rzadsze górskie powietrze. Panoramiczna droga do stadionu na lodowcu Rettenbach wymaga ostatnich rezerw sił. Ale dopiero po dotarciu do parkingu nad lodowcem Rettenbach przy stalowej rzeźbie okazuje się, że się udało.

Przejazd do obszaru narciarskiego lodowca Ötztal obejmuje superlatyw "najwyższy punkt w Alpach, do którego można dojechać rowerem szosowym". Może to być wystarczająca zachęta dla łowców rekordów, aby wybrać się na lodowcową drogę, która została pokryta cudownie gładkim asfaltem w 2004 roku, ale podróż do wiecznego lodu jest również warta zachodu dla tych, którzy są zainteresowani głównie pięknem krajobrazu.

W 2005 i 2007 roku droga przez lodowiec została pokonana przez zawodowych kolarzy Tour of Germany. W latach 2015-2017 lodowiec Rettenbach był celem królewskiego etapu Tour de Suisse.

P.S.: "Czerwono-biało-czerwony punkt kulminacyjny na wysokości 2830 metrów, Jan Ulrich określił podjazd jako "okrucieństwo wobec zwierząt", a Jens Voigt chciał zadzwonić do górskiego pogotowia ratunkowego i "wydać ostrzeżenie lawinowe". Jakieś pytania?"

Następnie Hardy Souls zmierzą się z lodowcem Tiefenbach, pokonując kolejne 3,4 kilometra i 210 metrów przewyższenia. (Zalecane jest oświetlenie tunelu prowadzącego do lodowca Tiefenbach).


Dojazd

  • Dojazd transportem publicznym

    Podróżuj wygodnie i bezpiecznie pociągiem do stacji kolejowej Ötztal. Punktem końcowym lub punktem wysiadania jest stacja kolejowa ÖTZTAL. Następnie można szybko i wygodnie podróżować transportem publicznym lub lokalnymi firmami taksówkarskimi przez całą dolinę do wybranego celu! Aktualny rozkład jazdy autobusów jest dostępny na stronie: http://fahrplan.vvt.at

  • Parking

    W Sölden dostępne są następujące parkingi:

    • Parking Postplatz
    • Parking Stiegele
    • Parking Step
    • Giggijochbahn + parking podziemny
    • Gaislachkoglbahn + parking podziemny
    • Parking Hochsölden
    • Parking Hochsölden 1. poziom parkowania

    Wszystkie parkingi są bezpłatne w ciągu dnia.

    W przypadku parkowania przez kilka dni (np. wycieczka do schroniska):

    • Postplatz, bilet parkingowy dostępny w centrum informacyjnym Sölden
    • Parking Gaislachkoglbahn, bilet parkingowy online lub bezpośrednio w kasie Gaislachkoglbahn

  • Kontakt

    Rennradtour - Sölden - Ötztaler Gletscherstraße zum Rettenbachgletscher

    ****

Inne trasy w okolicy

Newsletter Tyrolu

Góry wzywają? Tak jak nasz newsletter!

W naszym cotygodniowym biuletynie ujawniamy najlepsze wskazówki dotyczące wakacji w Tyrolu.